• Excersise strengthens the body

Przydatne informacje



KONTAKT




ZAPRZYJAŹNIONA STRONA



ep-baner1_321_161.png



Księga gości ( 353 )

Wpis dodał Michał
Michał
Wszystko sprawnie i super szybko. Dam znac za jakis czas jak dziala bo wyglada ok. Pozdrawiam
17-08-2018
Wpis dodał łukasz
łukasz
bardzo dobry kontakt mailowy, realizacja zamówień błyskawiczna polecam ;)
15-08-2018
Wpis dodał Patryk
Patryk
Witam napisałem na GG, mam pisać drogą mailową czy jeszcze poczekać? Pozdrawiam
13-08-2018

Omijanie obiadu sposobem na utratę wagi?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym wielu ludzi dąży do bycia "fit" - do bycia zdrowo odżywiającym się, sprawnym fizycznie i psychicznie pozytywnym człowiekiem. Osiągnięcie odpowiedniej masy ciała stało się swego rodzaju priorytetem, szczególnie w zachodnich społeczeństwach. Czynimy to z wielu powodów: niektórzy robią to po to, by mieć ładną sylwetkę, na której świetnie będą prezentować się modne ubrania; niektórzy robią to dla zdrowia, gdyż spożywanie mniej kalorycznego jedzenia i uprawianie sportu sprzyja pozytywnie naszym ciałom.

W znacznej większości przypadków do osiągnięcia stanu "fit" potrzebujemy się odchudzić. A to, jak każdy wie, nie jest sprawą prostą. Powstały już tysiące różnych diet i poradników, które pokazują nam, jak utracić uciążliwą masę ciała i zmniejszyć swoją wagę. Jednak często spotykamy się z sytuacją, w której porady okazują się albo zbyt skomplikowane, albo prowadzą do zbyt dużych wydatków, albo zabierają za dużo czasu itd.

A gdyby tak po prostu trzymać się prostej zasady i na przykład... omijać obiad w ciągu dnia? Czy to by wystarczyło?

Okazuje się, że jak najbardziej!

Wiedząc, że standardowy posiłek człowieka ma ok. 500 kalorii, a kilogram tłuszczu to ok. 7000 kalorii, omijając jeden posiłek w ciągu dnia możemy pozbyć się jednego kilograma w ciągu dwóch tygodni. I to praktycznie bez żadnego wysiłku - na tym nie tylko nie stracimy czasu i pieniędzy, ale również go zyskamy. Nie mówiąc już o tym, że wykonanie jest proste i łatwe, jak przy żadnej innej diecie.

Co mówią na ten temat badania

Według naukowców i badaczy ludzkiej fizjologii, metabolizm w ciele człowieka działa w pewien określony sposób. Okazuje się, że rankiem, gdy nasze organizmy są wypoczęte i gotowe do działania, przemiana energii zachodzi najlepiej, zaś z biegiem dnia ten proces słabnie. To oznacza, że wczesne posiłki, jak śniadanie i lunch, zostaną przez nas wchłonięte o wiele łatwiej niż te późne, jak obiad czy kolacja.

Takie wnioski są wynikiem wieloletnich badań, o których możemy się dowiedzieć z reportażu dokonanego przez U.S. News & World Report. Eksperyment przeprowadzono wśród reprezentatywnej grupy 50 tysięcy dorosłych ludzi, którzy mieli odgórnie ustalone diety. Ludzie, którzy mieli duże śniadania, a potem nie jedli nic od popołudnia aż do poranka, osiągnęli najniższą masę ciała ze wszystkich. Ci, którzy zjadali trzy posiłki rozłożone w ciągu całego dnia, osiągali zdecydowanie wyższą masę ciała, zaś ci, którzy jedli duże posiłki o późnej porze, osiągali największą.

Dzieje się tak prawdopodobnie z tego powodu, iż zjadanie dużej ilości kalorii na początku dnia - a następnie nieuzupełnianie organizmu o nowe kalorie aż do snu - powoduje, że nasze ciała muszą spalać energię nieco bardziej "ekonomicznie", tak, aby ta ilość jedzenia wystarczała nam na wszystkie aktywności. W innym wypadku, jak np. przy jedzeniu posiłków o różnych porach, doprowadzamy do tego, że kalorie z poprzedniego jedzenia nie spalają się odpowiednio i odłożą się w naszym ciele w postaci tkanki tłuszczowej.

Tak więc żeby pozbyć się niepotrzebnych kalorii, a tym samym zmniejszyć wagę, wystarczy, że skupisz się na wczesnych pokarmach i zrezygnujesz z jedzenia tych późnych - Twój organizm zużyje energię w taki sposób, że nie będzie już czego gromadzić w ciele. Pamiętaj jednak o tym, ze ten sposób zadziała tylko wtedy, kiedy nie będziesz starał się uzupełniać brakujących kalorii np. w śniadaniu albo w przekąskach. To musi być pod kontrolą!

Zalety i wady omijania posiłków

Takie podejście jest na pewno korzystne dla tych, którzy szukają prostego i oszczędnego sposobu na odchudzanie się - ale czy jest to sposób zdrowy?

Z jednej strony tak: wczesne spożywanie jedzenia nie tylko pomaga w utracie wagi, ale dzięki niemu możemy też pozbyć się nieprzyjemnych skutków jedzenia późnych pokarmów. Należą do nich np. refluks żołądkowo-przełykowy, zwany potocznie zgagą, albo problemy ze spokojnym snem. W przypadku takich objawów wielu lekarzy zaleca rezygnację ze spożywania wieczorną porą.

Taka dieta może nawet pomóc z cukrzycą albo innymi przewlekłymi chorobami. Badania na łamach czasopisma "Diabetologia" pokazały, że jedzenie samego śniadania i lunchu reguluje poziom cukru we krwi o wiele efektywniej niż w przypadku spożywania większej ilości pokarmów. Zaś eksperyment we "Free Radical Biology & Medicine", w którym otyli ludzie cierpiący na astmę zostali poddani odpowiedniej diecie, ujawnia, że dzięki samym wczesnym posiłkom objawy choroby słabną, a ogólna kondycja znacznie się poprawia.

Z drugiej strony sprawa wygląda inaczej: głównym problemem może być fakt, że pozbawienie zwykłego człowieka jednego posiłku może prowadzić do niedoboru witamin i składników mineralnych. Te najczęściej zdobywamy przy jedzeniu późnego obiadu, gdyż jest on zazwyczaj najbogatszym jedzeniem w ciągu dnia.

Innym argumentem przeciwko omijaniu pokarmów jest najzwyczajniejszy głód. Nie tylko głód, który odczuwamy psychicznie, ale taki, który jest szkodliwy dla naszego organizmu; brak pożywienia przez wiele godzin może prowadzić do niedoboru glukozy, co skutkuje brakiem koncentracji, nudnościami, wahaniami nastrojów, a nawet omdlewaniem.

Podsumowanie - co wybrać?

Dwa słowa: jedz mądrze. Omijanie posiłków może niewątpliwie pomóc Twojemu ciału, ale wiążę się to z pewnymi zagrożeniami, które należy wziąć pod uwagę. Wszystko zależy od tego, jaki styl życia prowadzisz i na jak wiele możesz sobie pozwolić w kwestii jedzenia. Jeśli jesteś w stanie wcześnie w ciągu dnia uzupełnić organizm o wszystkie potrzebne składniki, ta dieta jest zdecydowanie dla Ciebie. Jeżeli nie - zadbaj o własne zdrowie, a ono jest najważniejsze.