• Excersise strengthens the body

Przydatne informacje



KONTAKT




ZAPRZYJAŹNIONA STRONA



ep-baner1_321_161.png



Księga gości ( 353 )

Wpis dodał Michał
Michał
Wszystko sprawnie i super szybko. Dam znac za jakis czas jak dziala bo wyglada ok. Pozdrawiam
17-08-2018
Wpis dodał łukasz
łukasz
bardzo dobry kontakt mailowy, realizacja zamówień błyskawiczna polecam ;)
15-08-2018
Wpis dodał Patryk
Patryk
Witam napisałem na GG, mam pisać drogą mailową czy jeszcze poczekać? Pozdrawiam
13-08-2018

Nie lubisz warzyw? Jesz tylko wtedy, kiedy to konieczne? Chcesz zmienić dietę na bardziej różnorodną i zdrowszą? Przestań szukać wymówek dla niejedzenia warzyw i zapychania się przetworzoną żywnością. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym warzywa zaczną ci smakować i dostrzeżesz ich pozytywny wpływ na cały organizm. Wystarczy wiedzieć, jak nieagresywnie wprowadzić je do diety i przestać się ich bać.

Możliwości wykorzystania warzyw i wprowadzenia ich do swojego codziennego życia na stałe, jest naprawdę wiele. Najlepiej jednak, jeśli proces wprowadzania ich do diety będzie przebiegał spokojnie i stopniowo, bez zmuszania się i nagłego rezygnowania ze swoich przyzwyczajeń. Tylko w ten sposób można nauczyć się na stałe wprowadzić warzywa do swojej diety i znaleźć wiele korzyści płynących z ich spożywania.

Sposoby, dzięki którym wzbogacisz swoją dietę

Różnorodność składników, które dostarczamy organizmowi wraz z pokarmem ma naprawdę ogromne znaczenie dla jego prawidłowego funkcjonowania, dlatego warto podejść do tego z rozsądkiem. Prawidłowe odżywianie nie tylko pomoże wewnętrznym organom i procesom, ale także korzystnie wpłynie na wygląd zewnętrzny (warzywa to podstawa do skutecznego, zdrowego odchudzania) i psychikę. Warzywa powinny zajmować pierwsze miejsce wśród produktów, które spożywamy w ciągu dnia. Co więc zrobić, jeśli samo patrzenie na nie wywołuje w nas niechęć? Oto sposoby, które sprawią, że przemycanie warzyw do diety stanie się jeszcze łatwiejsze.

  • Dodawaj warzywa do potraw, które lubisz i często jesz. To chyba jedna z najważniejszych rad, do której należy się stosować podczas rozszerzania swojej diety. Sprawdzi się zarówno w przypadku małych dzieci-niejadków, jak i w przypadku dorosłych, którzy nadal mają obawy przed spożywaniem niektórych warzyw. Dodawanie małych porcji warzyw jest niezwykle skuteczne i często nawet niewyczuwalne w smaku, ale nie pozostanie bez znaczenia dla organizmu - pozytywne rezultaty można zauważyć w bardzo krótkim czasie.
  • Stosuj warzywa jako przekąski. Zamiast ulubionych chipsów czy paluszków, możesz spróbować np. pokroić marchewkę w kostkę i sięgnąć po nią w momencie, kiedy zechcesz coś przekąsić. Marchewki są także dobrym zamiennikiem słodyczy, gdyż z natury są dosyć słodkie, a przecież znacznie zdrowsze. To drobna zmiana, która może okazać się krokiem do zupełnie nowego życia i nowych odkryć smakowych. Wielbiciele ostrych przekąsek mogą z kolei sięgnąć po czerwoną paprykę.
  • Nie bój się nowości. Jeśli nigdy czegoś nie jadłeś, skąd możesz wiedzieć, że ci to nie smakuje? To tyczy się wszystkiego, również warzyw. Zamiast stale przejmować się tym, że coś ci nie smakuje, po prostu tego spróbuj. W większości przypadków będziesz zaskoczony i zawiedziony, że odkryłeś dla siebie taki smak dopiero teraz. Niektóre warzywa mają szansę przebić w smaku nawet dotychczasowe ulubione składniki w kuchni. Kiedy ktoś proponuje ci coś nowego albo masz okazję spróbowania jakiegoś dania z warzywami, będąc u kogoś jako gość, nałóż sobie niewielką porcję i sprawdź, czy rzeczywiście nie lubisz danej rzeczy.
  • Twórz nieoczywiste kompozycje. Nie musisz jeść tego, co wszyscy dookoła ciebie i tego, co uważa się za połączenia oczywiste i powszechne. Spróbuj zrobić sałatkę z dodatkiem warzyw, o której nigdy nie słyszałeś. Wymyślaj własne przepisy i odkrywaj dla siebie świat smaków na nowo.
    Każdy z nas ma inny gust, dlatego nie warto ograniczać się do tego, co jest znane. Gdyby wszyscy bali się tworzyć nieoczywiste połączenia, świat kulinariów byłby bardzo ubogi. W dzisiejszych czasach mamy dostęp do różnych składników, możemy sprowadzać warzywa z różnych zakątków świata, dlatego jeśli nie lubisz czegoś, co jest typowe dla twojego kraju, znajdź dla siebie coś egzotycznego zza granicy!
  • Zaczynaj dzień od owoców i warzyw. Zamiast ciężkiego, sycącego śniadania, po którym nie będzie się chciało wychodzić z domu, lepiej zjeść coś zdrowego i nieprzetworzonego. Dzięki temu, że organizm czuje się znacznie lepiej po śniadaniu pełnym warzyw i owoców, szybciej nauczysz się jeść te składniki, których zawsze się obawiałeś - zaczną kojarzyć ci się z dobrym samopoczuciem i przypływem energii. Jedzenie warzyw raz dziennie, rano wejdzie ci w nawyk - to już bardzo duży krok jak na początek!
  • Poddawaj warzywa obróbce termicznej. Nie chcesz jeść surowych warzyw albo po prostu nie lubisz ich smaku? Po ich usmażeniu lub ugotowaniu ich smak może się całkowicie zmienić. To świetny sposób na znalezienie nowego sposobu przygotowywania potraw. Spróbuj dodać do makaronu cukinię albo zrób w piekarniku zapiekankę warzywną z mięsem. Możliwości jest naprawdę wiele i tak właściwie ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia.

3 propozycje posiłków

Wszyscy, którzy nie są jeszcze gotowi na oparcie swojej diety głównie o warzywa, powinni spróbować poniższych przepisów. To świetne propozycje, które pomogą przemycić warzywne składniki do menu, które już dobrze znasz!

1. Owocowo-warzywny koktajl.

Warzywa na dobry początek lub dobre zakończenie dnia to strzał w dziesiątkę. Koktajl można przygotować bardzo szybko i to jeden z najprostszych sposobów na dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i wartości odżywczych. Nie musisz od razu próbować robić koktajlu całkowicie złożonego z warzyw, na początek wystarczy, że do swojej ulubionej owocowej kompozycji dorzucisz, na przykład, garść szpinaku albo trochę pietruszki. Kolor koktajlu od razu się zmieni, a smak naprawdę może cię pozytywnie zaskoczyć. Spróbuj łączyć różne owoce i warzywa, na pewno któreś składniki przypadną ci do gustu.

2. Kanapki z warzywami.

Do pracy lub szkoły warto zabrać ze sobą coś zrobionego w domu zamiast kupować przetworzone jedzenie w sklepie lub co gorsza - zapychać się słodyczami. Kanapki są doskonałym rozwiązaniem i są niezwykle szybkie w przygotowaniu. Do ulubionej wersji kanapki, np. ciemnego pieczywa, szynki z indyka i sera, dodaj plaster pomidora, zielonego ogórka, trochę sałaty albo kolorowej papryki czy cebuli. Świeżo pokrojone warzywa na pewno urozmaicą twoją kanapkę, a dodatkowo na pewno nie zepsują lubianego i znanego ci smaku. W ten sposób nauczysz się początkowo przemycać chociaż małe ilości warzyw do codziennych posiłków.

3. Jajecznica z warzywami.

Wszyscy kochają jajecznicę. Jest też dobrym pożywieniem dla osób będących na diecie, zarówno tej budującej mięśnie, jak i tej której celem jest obniżenie poziomu tłuszczu w ciele. Dlatego warto spróbować przygotować ten podstawowy, znany od lat posiłek z odrobiną warzyw. Niezależnie od tego, w jakiej formie lubisz jeść jajka z patelni, dodanie do nich warzyw jest jak najbardziej możliwe (i wskazane!). Możesz dorzucić je na patelnię, żeby były ciepłe albo po prostu traktować jako dodatek na talerzu i jeść między kolejnymi porcjami jajecznicy.

Do jajecznicy świetnie sprawdzą się takie warzywa jak pomidor, szczypiorek, cebulka,  Ale nie bój się eksperymentować - może odkryjesz jakiś nowy, nieoczywisty smak i to połączenie stanie się twoim ulubionym? Jeśli jednak wiesz, że jedzenie warzyw to dla ciebie prawdziwa męka, możesz spróbować dodać do warzywnej jajecznicy jakiś sos. Salsa lub keczup sprawdzą się znakomicie.