• Excersise strengthens the body

Przydatne informacje



KONTAKT




ZAPRZYJAŹNIONA STRONA



ep-baner1_321_161.png



Księga gości ( 359 )

Wpis dodał Lukasz
Lukasz
Witam, chciałem opisac swoje doswiadczenie z EP enan,otóż wyglada to tak ze kupilem tescia poniew ...
10-10-2018
Wpis dodał Kamil
Kamil
Wszystko ok
02-10-2018
Wpis dodał Daniel
Daniel
Wszystko szybko i sprawnie. Polecam
31-08-2018

 Wyciskanie siódmych potów na siłowni to podstawa nabrania siły i stania się prawdziwym mięśniakiem! Jeśli jesteś jedną z osób myślących w taki sposób, niestety jesteś w błędzie. Jeżeli będzie ciągle chodził na siłownię i nic poza tym, jedyne co będziesz mógł zobaczyć to to samo chude ciało co dotychczas, z mniejszą tkanką tłuszczową niż dotychczas. Dlaczego? Ponieważ same treningi nie wystarczą! Chcąc mieć większą masę mięśniową musisz dostarczyć mięśniom odpowiedniego paliwa, a to nie będzie możliwe jedząc wciąż to samo niezdrowe lub ubogie w składniki odżywcze jedzenie. W tym artykule pokażemy ci co musisz zrobić, aby na zawsze pożegnać się z chudą sylwetką. Wystarczy, że będziesz stosować się do naszych rad, które swoją drogą są bardzo łatwe do spełnienia, a już niedługo w lustrze zobaczysz umięśnionego gościa!

Przybranie na wadze nie jest trudne. To samo powie ci mnóstwo osób, które borykają się z ciągłymi dietami. Wystarczy, że będziesz dostarczać swemu organizmowi więcej kalorii niż samo, bez jakichkolwiek dodatkowych treningów, jest w stanie spalić. Wyjątek stanowią ludzie, których ciało da się sklasyfikować jako ektomorfy (dużo jedzą, ale nie mogą przytyć), ale i na to jest rozwiązanie, również opierające się na większej ilości jedzenia.

Wobec tego, skoro wiemy, że podstawowym punktem w przybraniu na masie mięśniowej jest większa ilość spożywanego jedzenia, powinniśmy od razu wybrać się do najbliższego fast fooda i zamówić największy zestaw? Oczywiście, że nie! Jest to ponadto jedna z najgorszych rzeczy jakie zrobiliśmy swemu organizmowi. Trzeba jeść takie produkty, które dostarczą naszemu ciału takiego paliwa, dzięki któremu będzie mogło stworzyć silne, zdrowe i duże mięśnie. Dla osób, które jeszcze o tym nie wiedzą, w jedzeniu możemy znaleźć 3 główne budulce, które pomogą nam w naszym zadaniu.

Węglowodany

Obecnie wszędzie słyszy się opinię o węglowodanach jako o powodzie wszelkiego zła w organizmie człowieka. Opinia ta tym bardziej się utwierdza gdy mówią o niej „eksperci”, czyli osoby mówiące tak o sobie i zapraszane na różne wywiady, ale nie mogące pochwalić się żadnym prawdziwym dowodem swej wiedzy.
W rzeczywistości węglowodany nie zawsze są złe, a dla ektomorfów, czyli ludzi nie mogących przybrać na wadze, to wprost przyjaciele. Jednakże trzeba uważać, aby ta przyjaźń nie przerodziła się w jednej chwili w nienawiść. Może się tak stać, gdy będzie się dostarczać organizmowi węglowodanów złego typu.

Na świecie węglowodany dzieli się ze względu na ich rozkład w organizmie. Do szybko uwalnianych zaliczają się takie produkty jak biały ryż i chleb, słodycze, cukier itp. Ogólnie wszystko co poleca się odstawić chcąc prowadzić zdrową dietę. Dzieje się tak ponieważ po spożyciu tych węglowodanów, wątroba wytwarza insulinę, aby glukoza mogła zostać poddana metabolizmowi. Jeżeli po spożyciu tych cukrów nie będzie się miało zamiaru spożytkować w postaci treningu, tej energii, glukoza zamieni się w tłuszcz i będzie niemiłą pamiątką po naszym lenistwie i niemyśleniu. Najlepszy pożytek z węglowodanów nasze mięśnie otrzymają po dostarczeniu ich po wysiłku fizycznym. Wtedy będą się one szybciej regenerować, a tym samym powiększać. Dla ektomorfów jest to jak najbardziej korzystne. Same wolno uwalniane węglowodany, dostarczane z brązowego makaronu i ryżu, czy słodkich ziemniaków i pełnoziarnistego pieczywa będą korzystnie wpływać na rozwój mięśni ponieważ będą one miały stały dostęp do potrzebnego im budulca.

Dlatego też, jeśli chcesz zbudować większe mięśnie musisz dostarczać organizmowi wolno rozkładających się węglowodanów i to w większych ilościach niż dotychczas. To ile dokładnie ma ich być będzie zależeć od naszej wyjściowej wagi. Ponieważ w 1gramie węglowodanów mieszczą się aż 4 kalorie, szacuje się że na 1 kg masy ciała powinno się spożywać 2-2,5g węglowodanów. Tak więc jeśli ważysz 65kg, w twojej dziennej porcji ma się znaleźć 130-162g cukrów. Jednakże należy pamiętać, że ciało może się przyzwyczaić, a tym samym uodpornić na ilość dostarczanych kalorii. Dlatego, raz na jakiś czas, np. raz w tygodniu, dostarczaj organizmowi zwiększoną dawkę węglowodanów. W taki sposób sylwetka szybciej stanie się większa.

Proteiny

Mówić prościej białka. Dla ciała człowieka są najważniejszym jego makroelementem. Tę tezę udowadnia samo zachowanie organizmu, który zostawia białka na sam koniec i dopiero po rozbicie tłuszczy, węglowodanów i innych makroelementów zabiera się za rozkład białek. Chce w ten sposób zapewnić ciału jak najdłuższe życie. Z tego też powodu proteiny muszą być bardzo ważne dla każdego, kto pragnie wyrobić sobie mięśnie i to w dobrym znaczeniu tego słowa. W końcu jakiś procent mięśni może stanowić też tłuszcz, ale nie o to przecież chodzi kulturystom.

W związku z tym trzeba spożywać produkty zawierające białko, a przy tym charakteryzujące się niskim poziomem tłuszczy. Tylko tak, budowane potem mięśnie będą „chude”. Jeśli kompletnie nie macie pojęcia, które produkty dostarczą takich białek, ten artykuł przychodzi wam z pomocą. Śmiało możecie postawić na mięso z indyków, kurczaków i ryb. Stek powinien być chudy, tak samo mielone mięso. Bardzo pomocne będą jaja, a zwłaszcza ich białko. Jeśli nadal będzie brakować wam tego makroelementu, polecamy koktajle proteinowe. Szybko i niewielkim kosztem dostarczą wam tyle białka, ile nie bylibyście w stanie zjeść przez cały swój dzień.
Statystycznie, na 1kg masy ciała powinno się spożywać 1,5g białka (nieco mniej niż było z węglowodanami). Przykładowo, dla osoby ważącej 65kg będzie to około 97,5g protein dziennie.

Tłuszcze

Ostatnie na tej liście znalazły się, wprost nienawidzone przez wszystkich, tłuszcze. W końcu kojarzą się nam tylko z byciem grubym i wieczną walką z ich utratą. Rzeczywistość przedstawia się nieco inaczej. Również w tym przypadku tłuszcz tłuszczowi nie jest równy, a jego obecność w organizmie jest bardzo ważna. To dzięki niemu np. skóra i włosy są miękkie w dotyku, a poziom testosteronu jest uregulowany, a to bez tego hormonu właśnie, budowa mieści byłaby praktycznie niemożliwa. Tak więc obecność tłuszczy w ciele człowieka jest obowiązkowa! Trzeba tylko wiedzieć gdzie powinny się one znaleźć i z jakich źródeł dobrze jest je pozyskiwać.

Przede wszystkim trzeba w jak największym stopniu pożegnać się z tłuszczami nasyconymi. Sprawią one w zasadzie same problemy, a gdy będzie się ich spożywać dużo i cały czas, w końcu możesz nawet stracić życie, chociażby z tego powodu, że zapychają one tętnice.

Zdrowe tłuszcze są bogate w kwasy omega – 3;6;9. Łatwo je znaleźć w tłustych rybach i popularnym dzisiaj awokado. Ponadto znajdują się także w jajka. Czy to nie wspaniała wiadomość? Jedno małe jajko a jest w stanie zapewnić organizmowi tak wielu potrzebnych mu makroelementów! Na ich 1 gram przypada aż 9 kcal więc nawet jeśli ilościowo zjesz ich mało, dostarczonych kalorii będzie 9 razy więcej!

Dodatki

Oprócz powyższych 3 elementów odżywiania się, trzeba się skupić na jedzeniu świeżych(!) warzyw i owoców. Ponieważ zbudowane są głównie z węglowodanów można je wliczyć w codzienną dawkę tego składnika. Spożywanie ich pozytywnie wpływa na organizm i mięśnie ponieważ mieszczą w sobie dużo przeciwutleniaczy, dzięki którym będziesz mieć zdrowie i siłę do budowania umięśnionej sylwetki.