• Excersise strengthens the body

Przydatne informacje



KONTAKT




ZAPRZYJAŹNIONA STRONA



ep-baner1_321_161.png



Księga gości ( 128 )

Wpis dodał Krzysztof
Krzysztof
Towar przyszedł szybko...<br/>Przetestuje sie wypowiem. Jaak narazie gitarra...pozdrawiam
21-04-2017
Wpis dodał Mirek
Mirek
Dziękuje za fachowe porady , cykl przebiegł efektywnie i bezpiecznie :) <br/>Pozdrawiam
21-04-2017
Wpis dodał Robert
Robert
Zakupy. Ok paczka doszła bez problemów super, polecam i pozdrawiam. Następne zakupy będą więks ...
20-04-2017

Korzyści wynikające z diety bezglutenowej

Usunięcie glutenu z codziennej diety wiąże się z ogromnymi korzyściami, nie tylko u osób chorych , ale praktycznie u każdej osoby, której zależy na dobrym samopoczuciu i lepszej sylwetce . Jedna na sto osób wykazuję nietolerancję glutenu, jednak u osoby zdrowej poprawa funkcjonowania po odstawieniu glutenu widoczna jest w bardzo szybkim czasie.


1. Gluten – czym tak naprawdę jest?
Jest on białkiem roślinnym, występującym w zbożach, takich jak: pszenica, jęczmień, żyto, a także owies, często może być skażony innymi zbożami podczas przemiału. Gluten mogą zawierać następujące produkty: słodycze, wędliny, piwo, przyprawy, jak i również również popularne w naszej kuchni sosy.


2. Czy gluten ma wpływ na nasze zdrowie?
Nadmiar glutenu przyczynia się do wielu chorób i dolegliwości. Białko to może działać jak endorfiny – wywoływać zmiany w zachowaniu, pogorszenie koncentracji, jak i również zawroty głowy i wiele innych skutków ubocznych.


A cały system polega na tym, że enzym, który odpowiada za rozkład tego białka oraz jego wydzielenie zawartych w nim składników odżywczych, potrzebnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, nie spełnia swojej roli tak jak byśmy sobie tego chcieli. Niestrawione fragmenty glutenu pozostają w organizmie, stają się powoli naszym „wrogiem”, co powoduje reakcję obronną organizmu, która odgrywa pewną rolę w chorobach autoimmunologicznych

3.Korzyści z diety bezglutenowej :
Zastanów się czy miewasz bóle głowy, wzdęcia, uczucie pełności, problemy z cerą oraz ogólne złe samopoczucie?

Dieta bezglutenowa jest dla ciebie idealna!


Jakie korzyści zaobserwujemy ostawiając gluten?

- poprawienie motoryki jelit,
- lepszy sen,
- mniejszy spadek wydolności,
- poziom energii utrzymany na stałym poziomie,
- dużo lepsze ogólne samopoczucie,
- nowe smaki i różnorodność w kuchni.

4. Jakie produkty powinniśmy wybierać?
Przede wszystkim powinniśmy skupić się na produktach, które naturalnie nie posiadają glutenu. Nie wybierajmy produktów przetworzonych, pozbawionych glutenu w wyniku obróbki przemysłowej.

Dobrymi źródłami węglowodanów w formie bezglutenowej będą:

- bataty,
- komosa ryżowa,
- kasza jaglana i gryczana,
- płatki ryżowe, gryczane, jaglane,
- ryż,
- topinambur,
- tapioka,
- makaron gryczany.


Mąkę pszenną możemy zastąpić mąką ryżową, jaglaną, kokosową, mąką z pestek dyni, kasztanową i wieloma innymi, które są dostępne w sklepach ze zdrową żywnością.